B2B-säljare till vårt kontor i Göteborg
Om oss
Timeplan är ett komplett molnbaserat personal- och planeringssystem som hjälper våra kunder med schemaläggning, tidrapportering, kommunikation och lönehantering. Idag hjälper vi kunder i hela Norden men vi är i ett expansivt skede och behöver därför förstärka vårt fantastiska säljteam!
Vi erbjuder en härlig, centralt belägen och modern arbetsplats med goa och glada kollegor som brinner för att ge våra kunder bra service och guidar dem i deras arbete med Timeplan. Torsdagsfika, AW och friskvårdstimme på arbetstid är några av förmånerna du får hos oss. Vi tror att gemenskap är viktigt, och vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper under rekryteringsprocessen.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som säljare blir ditt uppdrag att övertyga potentiella kunder om alla möjligheter som finns för att spara tid och pengar med hjälp av vår lösning. Du kommer att spela en viktig roll i vårt sälj- och marknadsteam.
Nyckeln till framgång i denna roll handlar mycket om att förstå kundens önskemål och behov och koppla dessa till Timeplans funktioner och lösningar. Du drivs av försäljning och har ett öga för affärer och du är positiv och uppfinningsrik. Vidare är du är självgående, driven och tar mer än gärna egna initiativ.
Exempel på arbetsuppgifter
- Försäljning & merförsäljning
- Planering och utförande av olika säljaktiviteter
- Uppföljning av kundförfrågningar
- Stöd vid framtagning av marknadsmaterial och kampanjer
- Stöd i affärsutveckling
- Offertarbete & offertbearbetning
- Kundvård
Vi tror att du
- Brinner för försäljning, är affärsmässig och tycker om att ha kontakt med nya människor i olika befattningar.
- Tycker om att både bygga relationer och ge kunderna stöd samt har god IT-vana och ett intresse för IT.
- Är strukturerad och analytisk som person, har god organisationsförmåga och är prestigelös.
- Eventuellt har arbetat i mindre företag och är van vid större ansvar, flera olika roller samtidigt med bredare arbetsuppgifter.
- Van vid att skapa resultat och gillar korta beslutsvägar
- Har en mycket god kommunikationsförmåga, både i tal och i skrift, på svenska och på engelska.
Vi erbjuder dig
Som säljare hos oss befinner du dig i en mycket prestigelös och platt organisation där varje individ är en viktig spelare i vår fortsatta expansion. Du kommer få en internutbildning där du lär dig både vår produkt och hur försäljningsprocessen ser ut inom bolaget och få all stöttning som krävs för att lyckas i din nya roll.
- En viktig del i ett bolag som erbjuder snabba, flexibla, enkla och kundorienterade lösningar.
- Chans att påverka och ta ansvar hos ett bolag med korta beslutsvägar. En kultur som präglas av öppenhet, personlig service, engagemang och ett starkt självförtroende.
- Kollektivavtal
- Friskvårdsbidrag
- Fast lön och provision.
Rekryteringsprocessen
Vi går igenom alla ansökningar löpande så vänta inte med att söka!
Varmt välkommen med din ansökan!
Vill du ha mer information om tjänsten, kontakta gärna Erik Karmalm, Chief Operating Officer +46(0)31-730 40 32